Marka Şehir Balıkesir Marka Şehir Balıkesir; Balıkesir ile özdeşleşmiş değerler üzerine konumlandırılmış Balıkesir ve Balıkesir’ lı markaların şehir pazarlaması yoluyla etkin pazarlama projesidir
Marka Şehir Balıkesir
Sosyal İletişim Kanallarımız Gaziosmanpaşa OSB Balıkesir Merkez/Balıkesir +90 212 212 35 17 Balıkesir Web Tasarım Logo

Marka Şehir Balıkesir

Biz Kimiz Marka Şehir Balıkesir; Balıkesir ile özdeşleşmiş değerler üzerine konumlandırılmış Balıkesir ve Balıkesir’ lı markaların şehir pazarlaması yoluyla etkin pazarlama projesidir
,  Ana Kategori : Hakkimizda,  Kategori :  Biz Kimiz  Tarih :  25.7.2017       Google Plus      
Marka Şehir Balıkesir
Gaziosmanpaşa OSB Balıkesir Merkez/Balıkesir +90 212 212 35 17 Marka Şehir Balıkesir » Balıkesir Web Tasarım

Balıkesir Web Tasarım Logo


Balıkesir 'de  olduğu gibi her şehir hatta kasabının bile kendine özgü kültürel  mirasları, doğal yapı ve çevre, yöreye ait belirgin bir niteliği ve ünü  olan, yöre ile özdeşleşmiş  ve doğal kaynaklardan elde edilmiş coğrafi  ürünler bulunmaktadır.

Marka Şehir Balıkesir-Balıkesir Web Tasarım

Öncelikle başta  Avrupa olmak üzere diğer ülkeler hatta son zamanlarda Doğu  Avrupa ülkeleri sahip oldukları bu değerler üzerine yaratıcı  konumlandırma projeler üreterek şehir pazarlaması yoluyla şehirlerine  büyük ekonomik değerler, yaşam ve sosyal alanlar kazandırmasının yanı  sıra şehirlerine de proje konsepti kapsamında ciddi sayıda yatırımcılar  çekmiş ve bunun sonucunda konumlandırmaya uygun ürün ve hizmetlerde  sayesinde önemli ekonomik kazançlar sağlamışlardır. Bu yöre de iş yapan  bilinen markalar anılan ürün ve hizmetlerle çok daha fazla bilinir ve   talep görürken, yeni markalardan hızla tanınmaya başlamışlardır. Dahası  aynı lokasyonda ki kümelemeler de markaların yeni fikirler, patentler ve tasarımların daha çok geliştirmesine yol açtığından diğer markalara karşı önemli üstünlüklerde kazanmışlardır.

Örneğin  ; Bangalore  Hindistan' ın yeni yazılım şehri olmuştur. Başta IBM ve  Microsoft başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden Hintli yazılım  şirketleri yüklü siparişler almakla birlikte kendi markalarını da  üretmeye başlamışlardır. 


Diğer  çarpıcı bir örnek ise Hollanda' da küçük bir yer olan Boskoop  yetiştirdiği bahçe bitkilerini çok büyük bir başarıyla tüm Avrupa' ya  ihraç etmektedirler. Bu başarıdaki en büyük pay Avrupalıların ne satın  almak istediğini iyi bilen ve bir arada kümelenen 700 bahçe ustasına  aittir. Doğal olarak da hem ne ekeceklerini hem de nasıl  pazarlayacaklarını biliyorlardır.

Hemen  şunu da belirtmek isteriz ki kültürel miraslar geçmiştekilerin bizlere  emanet ettiği ve bizlerinde gözümüz gibi bakarak gelecektekilere emanet  edeceğimiz o yöreye ait değerlerdir. Bu değerler hepimize aittir.  Dolayısıyla tek bir kişinin menfaatine ve tekel oluşturulmasına izin  verilmesine de kullanılmasına da müsaade edilmemelidir. Ancak Belediye  veya kamu ve/veya ortaklaşa oluşturdukları inovasyon projelerle o şehrin  tanıtımında ve şehri cazip hale getirecek ve kültürel mirasla  özdeşleşecek projeler üreterek şehir pazarlaması yapabilirler.

Örneğin Mevlana gibi bir değerin marka veya  bir başka şekilde herhangi bir ürün veya hizmet üzerinde marka işareti  olarak kullanılması doğru değildir. Ancak yerel önderler Mevlana' nın  değerlerini tüm dünyaya uygun etkinliklerle tanıtım yaparak şehrin  markalaşmasına ve bilinirliğine katkı sunabilirler.

Dahası hem  Mevlana değerlerine hem de Konya şehir pazarlamasına önemli katkı  sunabilecek Kamu tarafından işletilmek ve sadece Konya ilinde sosyoloji  ve felsefe alanında eğitim verebilecek eğitim kurumları açılabilir ki bu  önemli bir stratejik konumlandırma sonucunda, önemli sosyolog ve  felsefeciler yetiştirilebileceği gibi, tüm dünyanın dikkatini çekecek  lokasyon olması nedeniyle de önemli sayıda ziyaretçi ağırlayabilir ve   en önemlisi tek başına bile şehir pazarlamasını önemli katkılar  sağlayabilir.

"Marka Şehir Balıkesir" Projesi : Balıkesir Web Tasarım ve çözüm ortağı olan Balıkesir Patent,  iştirakleri olduğumuz Etkin Patent tarafından  geliştirilen, yerel yönetimler ve Ticaret Odaları başta olmak üzere tüm  yerel unsurların ortaklaşa ürettikleri uzun vadeli güçlü konumlandırma  stratejilere uygun kollektif bir eylem sonucunda hem şehirlerin hem de  şehirdeki işletmelerin markalaşması projesidir.

Etkin Patent' in şimdilik 14 il ve 18 büyük ilçede yürüttüğü proje web sayfalarını BURADAN inceleyebilirsiniz



Çeşitli mal ve hizmet gruplarında (Çay, Şeker,  Kebap vs ) Türk Patent ve Marka Kurumu' na kayıtlı onlarca “Mevlana” ibaresi barındıran (üstelik  içlerinde büyük şirketlerde var) ait marka tescilinin varlığının yanı  sıra, sadece Konya değil farklı şehirlerde bile (Örneğin İzmir Mevlana  Ticaret vb. gibi) tescilli tescilsiz ticari unvan ve marka bulunmakta ve  hala kullanılmaktadır.

Burada Mevlana değerlerine, şehrin  imajına zarar verildiği gibi marka tercihinde de önemli bir stratejik  hata da yapılmaktadır. Konya ile ünlenen ve hümanist değerlerle  yurtdışında bile oldukça bilinen bir isim üzerinden hiçbir zaman bilinir  bir kebap markası oluşturulmayacağı gibi, Mevlana' nın Konya ile  ünlenmesi nedeniyle de bir başka ilde hangi sektör olursa olsun marka  olarak tercih edilmemelidir.

Diyelim ki bu bir şekilde mümkün  olsaydı bile istediğiniz kadar reklam ve tanıtım bütçesi olsun asla ve  asla tanınmış marka olunamaz.

Çok büyük  şirketlerin bile asli ve/veya tali unsuru olarak “Mevlana” ibaresini  marka niteliğinde tescil ve kullanımının olmasını önemli stratejik hata  olduğu gibi kayıtlı olduğu şirket imajına da oldukça zarar vermektedir.  Önerimiz bir an önce ilgili şirket ve/veya şahıslar bu tescil ve  kullanımları terkin etmeleri daha yararlı olacağı gibi şehir  liderlerinin de bu mirasa sahip çıkmaları ve koruma için gayret  göstermeleri gerekmektedir.

Balıkesir Web Tasarım olarak  gelecek de bir şekilde bu ve benzer markaların dava yoluyla da olsa bir  şekilde terkin edileceği kanaati yüksek olduğundan bu güne kadar aynı  veya benzer müşteri isteklerine rağmen hiçbir müvekkiline  önerilmemiştir.

Marka şehirlerin oluşmasına diğer bir önemli konu  ise şehrin imajıdır. İmaj;  şehir sakinlerinin değil, şehrin dışındaki  insanların o şehri nasıl algıladığıdır. Dahası eşsiz ve ayırt edici,  güçlü imaj olmadan cazibesi olan bir yörenin bile yoğun rekabetin  yaşanması nedeniyle dikkat çekmesi oldukça güçtür.

İmaj pazarlamasında güçlü ve akılda kalıcı ve inandırıcı slogan ve/veya simgeler, logolar geliştirilmelidir.  Amaçsız ve kopya sloganlardan kaçınılmalı, bir pazarlama stratejisinin  parçası olmalıdır. Marka şehirlerin ve diğer marka imajının başarısı  için itibarlı olmalı ve birçok kanaldan etkili şekilde sunulmalıdır.

"Marka Şehir Balıkesir"  Projesi konseptinde markalaşmasına bir şekilde danışmanlık  yaptığımız/yapacağımız Balıkesir' daki şahıs, firma ve şirketlere gelecekte  de katkı sunabilecek, yenilikçi ve ayırt edici özel  logo, simge, sembol  ve amblemler hazırlanmaktadır.

Proje fikir babası ve geliştiricisi Etkin Patent,  çözüm ortağımız  Balıkesir Web Tasarım olarak  şehir pazarlama projesi kapsamında hem şehirleri hem de şehir ve  değerleriyle özdeşleşen yeni markaların oluşturulmasına katkı sunarak  ekonomik ve sosyal değerler kazanmasına katkı sunmak için her şehir için  ayrı ayrı hazırlanacak projelerin mümkünse içinde olmak, yenilikçi  fikirlerimizle katkı sunmak istemekteyiz. Bunun kısa zamanda  gerçekleşmemesi halinde ise, şirket ve şahıs işletmelerine, gelecek  öngörüsü üzerine konumlandırılmış, bugün için göz ardı edilen ama  gelecek de önemli bir yeri olacak şehirle özdeşleşen yeni markaların  oluşmasına katkı sunmak istiyoruz.

Sizler  de bugünden güvenle yatırım yapabileceğiniz ve gelecekte oldukça  değerli olacak yeni marka oluşumların içinde olmak; ayırt edici, özgün,  yerel ama küresel etki yapacak marka, patent ve tasarım tescil ve işbirliği arıyorsanız  ofislerimize bekliyoruz.

Biz Kimiz

Hızlı Araştırma ve Başvuru Formu




MUTLU MÜŞTERİLER
Markalarımızın tescili ve tüm patent işlerimizde çözüm ortağımız Etkin Patent ile çalışıyoruz. Bizden çok markalarımıza sahip çıktığını ve titizlikle takip ederek bizleri yönlendirdiklerini söyleyebilirim. Etkin Patent ile tanıştıktan sonra diğer rakip şirketlerinden ne kadar farklı olduklarını anladık. Bizim için en önemli farkları, amaçlarımızı gerçekleştirirken sadece bizim işimizi ifa eden değil aynı zamanda büyük resmi göstererek bize yolumuzda ışık tutan bir ortağa dönüşmeleridir. Bu kalite ile herkesin tanışmasını isterim


E-Bülten